ActionTrack-suunnistus on liikettä lisäävä opetusmenetelmä, jota voidaan hyödyntää sisä- ja ulkotiloissa erilaisilla sisällöillä. Pelin ideana on suunnistaa ja suorittaa virtuaalisia tehtäviä kännykkään ladattavan sovelluksen avulla. Rastit sijoitetaan sopiville kohdille paikkatietoja hyödyntämällä. ActionTrack -pelin voi toteuttaa omilla tai Smart Movesin tehtävillä. Omat tehtävä voivat sisältää kysymyksiä numero-, teksti-, kuva- tai monivalintavastauksilla. Lisäksi tehtäviin voi lisätä kuvia.
Näin pääset alkuun
- Siirry pelisivulle, josta pääset lukemaan pelikuvaukset ja käynnistämään pelin.
- Valitse haluamasi peli ja paina ”Start”. Tämän jälkeen sinun tulee luoda omat tunnukset, jolloin tekemäsi kysymykset jäävät talteen tunnuksiesi taakse. Huom! Jos käytät palvelua ensimmäistä kertaa, kopioi koodirimpsu kirjautumisen ensimmäisessä vaiheessa, koska tarvitset sitä pelin käynnistämiseen. Toinen vaihtoehto on, että rekisteröitymisen jälkeen menet takaisin Smart Movesin sivulle ja käynnistätä pelin uudestaan.
- Seuraa oikean reunan muokkausohjeita ja etene niiden mukaan, kunnes pääset käynnistyssivulle.
- Keksi pelille nimi, anna sähköpostiosoitteesi ja käynnistä peli. Käynnistämisen jälkeen peli on pelattavissa 24 tuntia.
- Saat sähköpostiisi QR -koodin, jonka avulla pelaajat pääsevät liittymään peliin.
- Pyydä pelaajia lataamaan ActionTrack -sovellus ja skannamaan QR-koodi sovelluksella. Peli opastaa siitä eteenpäin.
- Voit seurata pelaajien tuloksia ja vastauksia tulossivulta, johon sait linkin sähköpostissa.
Smart Movesin valmiit tehtäväkansiot
Liikunta: Tehtävät koostuvat 20 liikuntaan ja fyysiseen aktivisuuteen liittyvästä monivalintakysymyksestä. Tehtäviä voi hyödyntää Superbonus- ja Lipun ryöstö -peleissä.Lataa
Ravinto: Tehtävät koostuvat 20 ravintoon liittyvästä monivalintakysymyksestä. Tehtäviä voi hyödyntää Superbonus- ja Lipun ryöstö -peleissä. Lataa
Uni&Lepo: Tehtävät koostuvat 20 uneen ja lepoon liittyvästä monivalintakysymyksestä. Tehtäviä voi hyödyntää Superbonus- ja Lipun ryöstö -peleissä. Lataa
Ergonomia: Tehtävät koostuvat 20 ergonomiaan liittyvästä monivalintakysymyksestä. Tehtäviä voi hyödyntää Superbonus- ja Lipun ryöstö -peleissä.Lataa
Järkkää tapahtuma!: Etelä-Suomen Liikunta ja Urheilu ry:n tuottama tehtäväkokonaisuus Järkkää tapahtuma -koulutuksen tueksi. Kansio koostuu 10 tehtävästä, jota voi hyödyntää Hajautus-pelissä.Lataa
Mielen hyvinvointi: Tehtäväkokonaisuus mielen hyvinvoinnin aihe-alueesta. Kansio koostuu 10 tehtävästä, jota voi hyödyntää Hajautus-pelissä. Lataa
Opiskeluergonomia: Tehtäväkokonaisuus opiskeluergonomia aihe-alueesta. Kansio koostuu 10 tehtävästä, jota voi hyödyntää Hajautus-pelissä.Lataa
Ryhmäytyminen: Tehtäväkokonaisuus ryhmäytymisen tueksi. Kansio koostuu 10 tehtävästä, jota voi hyödyntää Hajautus-pelissä. Lataa
Liikettä opiskeluun, henkilöstö: Tehtäväkokonaisuus henkilöstökoulutuksen tueksi. Tehtävien kautta annetaan ideoita ja tilaa ideoida liikkeen lisäämisen mahdollisuuksia omassa oppilaitoksessa. Kansio koostuu 10 tehtävästä, jota voi hyödyntää Hajautus-pelissä. Lataa
Tutustuminen-lukioon: Riihimäen lukion opettajien tuottama tehtäväkokonaisuus lukion tutustumispäiväksi tai aloittaville opiskelijoille. Kansio koostuu 10 tehtävästä, jota voi hyödyntää Hajautus-pelissäLataa
Lisää liikettä opiskelijoille: Tehtäväkokonaisuus opiskelijoiden koulutuksen tueksi. Tehtävien kautta annetaan ideoita ja tilaa ideoida liikkeen lisäämisen mahdollisuuksia omassa oppilaitoksessa. Kansio koostuu 10 tehtävästä, jota voi hyödyntää Hajautus-pelissä.Lataa
Haluatko oppilaitoksellesi oman lisenssin?
Yhteystiedot löytyvät ActionTrack -yrityksen verkkosivuilta: www.taz.fi/