Alasivun-kuva22062017_liikunta

Liikettä arkeen

Liikunta edistää terveyttä ja auttaa jaksamaan aamusta iltaan. Liiku siis aina, kun siihen on mahdollisuus! Jokaisella arkipäivän liikkeellä on vaikutusta terveyteen ja hyvinvointiin.

Saat liikunnan terveyshyödyt käyttöösi, kun liikut säännöllisesti ja sopivalla teholla. Teho on sopiva, kun pystyt liikkuessasi puhumaan, mutta olet kuitenkin hieman hengästynyt. Liikuntapiirakasta voit tsekata liikutko riittävästi!

 

Arkiliikunta saattaa kuulostaa tylsältä, mutta ajattele positiivisesti: sen lisääminen on tosi helppoa! Arkiliikkuminen ei vaadi suuria ponnisteluja.

 

Tässä muutamia vinkkejä arkiliikunnan lisäämiseksi:

  • Liikkumalla koulumatkat omin jaloin säästät euroja ja vältät ruuhkabussit.
  • Käytä portaita hissin sijaan. Portaissa saatat törmätä tuttuihin.
  • Älä jämähdä välitunneilla. Pelatkaa kavereiden kanssa pingistä tai biljardia tai vallatkaa liikuntasali säbähöntsyjä varten.
  • Siistiin kotiin on kiva kutsua kavereita. Kotitöissä kertyy liikettä!

 

Virtaa ja voimaa tulevalle ammattilaiselle.
Raksalla täytyy jaksaa kantaa raskaita lasteja, keittiöllä pidellä painavia patoja ja hoitokodeissa nostella vanhuksia.
Tiedä lisää: