Alasivun-kuva22062017_liikunta

Lihakset kasvuun

Lihaksia tarvitaan kaikkialla; hyvä lihaskunto helpottaa liikkumista ja tehostaa toimintakykyä. Lihaskuntoasi voit kehittää esimerkiksi kuntosalilla tai erilaisilla toiminnallisilla lihaskuntoharjoituksilla. Kokeile vaikka crossfittia, bodypumppia tai kahvakuulailua.

Erilaisissa ammateissa lihaksiston kuormittuminen on erilaista. Hyvä lihaskunto auttaa sinua onnistumaan työssäsi, olitpa sitten kosmetologi, merkonomi tai autonasentaja.

 

Voimaharjoittelu kannattaa aloittaa aluksi pienillä painoilla, sillä väärin toteutetussa voimaharjoittelussa on suuri loukkaantumisriski. Saliin kannattaa tutustua ensin esimerkiksi kuntosaliohjaajan kanssa. Kun olet oppinut oikeat nostotekniikat ja osaat käyttää laitteita oikein, voit lähteä tositoimiin.

 

Jos salille lähteminen ei joskus nappaa kannattaa muistaa, että myös hyötyliikunta kehittää lihaksistoa. Lähde vaikka bändikaverillesi roudariksi tai tuunatkaa autoja. Myös raksalla ja hevostalleilla puuhastellessa lihakset kehittyvät ihan huomaamatta.

Katso vinkit fiksuun salitreeniin videolta.