HIIT-treeni

HIIT-treeni tarkoittaa kovatehoista intervallitreeniä. Treenin voi tehdä monella tapaa. Suunnittelemalla HIIT-treenin itse, saa juuri sellaisen treenin mistä tykkää! Poppi soimaan ja kokeilemaan!

HIIT-treenin ABC

 

  • Aloita lyhyillä sarjoilla ja lisää sekunteja kunnon noustessa.
  • Muista alkulämmittely!
  • Tee työvaiheet (15–30 sekuntia) aina täysillä.
  • Työvaiheen jälkeen palauttele noin 30 sekuntia. Pysy tauon aikana pienessä liikkeessä, jotta maitohappo poistuu lihaksista nopeammin.
  • Treenin pituus on noin 20 minuuttia.
  • Jäähdyttele treenin jälkeen!

 

HIIT -treeni voi olla hölkkälenkki, johon kuuluu 4–10 täysillä vedettyä spurttia. HIIT-treenin voi myös rakentaa erilaisista liikkeistä. Tällainen treeni on helppo tehdä ilman välineitä vaikka omassa olohuoneessa! Katso alta esimerkki HIITistä tai tee oma ohjelma lempiliikkeistäsi!

 

HIIT-treeni

 

  • Alkulämmittely 5–10 min
  • Kyykkyhyppy 15–30 s
  • Punnerrus 15–30 s
  • Haarahyppy 15–30 s
  • Istumaannousu 15–30 s

 

Pidä liikkeiden välillä 30 sekunnin tauot.
Pidä kierrosten välillä n. 1–2 minuuttia taukoa.
Tee 3–4 kierrosta.

Tehotreeni vartissa - kannattaa kokeilla!